Spel och applikationer
/
Yrkesläroanstalt, Gymnasiet, Högstadiet, åk 7-9
Cashhjälte lär ut ekonomikunskaper som behövs i vardagen!
I Cashhjälte lever spelaren sig in i den ungas vardag och gör val som gäller den ungas ekonomi. I spelet får spelaren göra vanliga val, skapa balans mellan besparingar och konsumtion samt lära sig om värdespappershandel. Bäst klarar sig en spelare som kan greppa ekonomifrågor som helhet och samla in både penningsaldo och erfarenheter.
Spelet har tagits fram och det ekonomiska innehållet planerats av Ung företagsamhet och ekonomi NYT, Nordea och Börsstiftelsen. För det tekniska utförandet svarar spelbolaget 10Monkeys. Spelet är avsett för 13–17 åriga och ställs avgiftsfritt till alla spelares förfogande.
Varaktighet: 45–60 minuter
Utgivare/Författare: Ung företagsamhet och ekonomi NYT, Nordea, Börsstiftelsen
Nyckelord: