Jotta jokainen nuori hallitsisi omaa talouttaan

Nuorilla on hyvin erilaiset lähtökohdat taloustaitojen opetteluun. PISA-tutkimuksen mukaan Suomessa talousosaaminen on jakautunut sosioekonomisesti: alimpaan sosioekonomiseen ryhmään kuuluvilla oli heikompi osaaminen kuin ylimpään ryhmään kuuluvilla.

Tekoäly sanoittaa osaamisen nuoren puolesta

Oman osaamisen tunnistaminen, saati sen sanoittaminen, ei ole aina helppoa. Onneksi useiden vuosien työkokemuksen ansiosta osaan jo tunnistaa osaamiseni ja sanoittaa opittuja taitojani.

Onnistu etäpalaverissa: viisi vinkkiä verkkotapaamiseen

Tiedätkö sen ulkopuolisuuden tunteen, kun osallistut etäpalaveriin rätisevän äänen ja pätkivän kuvan kanssa? Lauseet ovat katkonaisia, et kuule välikommentteja ja katselet kuvaa puolikkaista ihmisistä kokouspöydän äärellä. Tunnetko itsesi täysivaltaiseksi osallistujaksi kyseisessä kokouksessa?

Jotta jokainen on aktiivinen yhteiskuntamme jäsen

alous ja nuoret TATin tavoitteena on, että jokainen nuori innostuu työelämästä, hallitsee omaa talouttaan ja haluaa toimia yritteliäänä yhteiskunnan jäsenenä. Painotamme sanaa jokainen, sillä haluamme, että jokainen lapsi ja nuori Suomessa pystyy parhaalla mahdollisella tavalla osallistumaan aktiivisesti yhteiskuntamme rakentamiseen, tuntien omat vahvuutensa ja oppimalla käyttämään niitä.

Ajatuksia Nuorten tulevaisuusraportista

Vaikka suomalaisessa yhteiskunnassa kaikilla on periaatteessa samat mahdollisuudet edetä haluamiinsa jatkokoulutusvaihtoehtoihin tai ylipäätään rakentaa toivomaansa elämää, vaikuttavat yhteiskunnalliset rakenteet ja ympäristöstä opitut tavat toimia nuorten valintoihin edelleen merkittävästi.