NYT BRÄNDIOHJEISTO
Nuorten yrittäjyys ja talous NYTin brändiohjeistosta löydät tiedot ja ladattavat materiaalit logon ja värien käyttöön, ohjeita typografiasta, kuvastosta ja graafisista elementeistä. Pelkästään verkkosivuja koskevan brändikirjaston löydät Figmasta. Jos tarvitset lisäneuvoja, ota yhteys Nuorten NYTin viestintätiimiin.

NYT – Brändin visio
Jokainen lapsi ja nuori oppii työelämä-, yrittäjyys- ja taloustaitoja ja löytää paikkansa yhteiskunnassa.
NYT – Brändin missio
Tarjoamme valmiita oppimiskokonaisuuksia. Autamme opettajia edistämään lasten ja nuorten työelämä-, yrittäjyys- ja taloustaitoja.
NYTin arvot
Yhteiset arvomme ohjaavat toimintaamme. Toimintatapamme perustuvat neljälle arvolle:
Tulevaisuususko
Yhdenvertaisuus
Vastuullisuus
Uskallus
Ilmeen peruselementit
Logo
Tunnuksen suoja-alue ja minimikoko
Tunnuksen asemointi
Väripaletti
Värien hierarkia ja esimerkkejä väriyhdistelmistä
Värit ja saavutettavuus
Typografia
Muodot
Valokuvat
Brändihierarkia
Brändihierarkian liimana toimii NYT-tunnus
Emobrändi, palvelukonseptit ja ohjelmat
Sovellusesimerkkejä
Some
Uutiskirje
Verkkosivut
Esitysgrafiikka
Rollupit
Yrityskylät
Kyltit ja opasteet
NYTin emobrändi toistuu alueellisten Yrityskylien tiloissa ja oppimisympäristöissä, kuten ikkunateippauksissa ja opastekylteissä. Yrityskylän tunnuksen lisäksi myös NYTin emologoa käytetään kiinteistöjen pinnoilla silloin kun se on sopivaa ja mahdollista. Yhtenäisyyttä emobrändiin tuo mm. siipikuvio.
Oppimisympäristö ja oppimateriaali
Yrityskylän oppimisympäristössä toistuu NYT Yrityskylän tunnus mm. Yrityskylän pienoisyritysten seinissä sekä oppilaiden tehtäväkirjassa ja digitaalisessa materiaalissa.
Kaikissa materiaaleissa hyödynnetään NYTin värimaailmaa ja muotokieltä mahdollisimman paljon niiltä osin, kun se tukee oppilasta ja käyttäjää. Yrityskylän materiaaleissa kiinnitetään erityistä huomiota saavutettavuuteen.