NYT BRÄNDIOHJEISTO

Nuorten yrittäjyys ja talous NYTin brändiohjeistosta löydät tiedot ja ladattavat materiaalit logon ja värien käyttöön, ohjeita typografiasta, kuvastosta ja graafisista elementeistä. Pelkästään verkkosivuja koskevan brändikirjaston löydät FigmastaJos tarvitset lisäneuvoja, ota yhteys Nuorten NYTin viestintätiimiin.

NYT – Brändin visio

Jokainen lapsi ja nuori oppii työelämä-, yrittäjyys- ja taloustaitoja ja löytää paikkansa yhteiskunnassa.

NYT – Brändin missio

Tarjoamme valmiita oppimiskokonaisuuksia. Autamme opettajia edistämään lasten ja nuorten työelämä-, yrittäjyys- ja taloustaitoja.

NYTin arvot

Yhteiset arvomme ohjaavat toimintaamme. Toimintatapamme perustuvat neljälle arvolle:

Tulevaisuususko

Yhdenvertaisuus

Vastuullisuus

Uskallus

Ilmeen peruselementit

Tunnuksen suoja-alue ja minimikoko

Tunnuksen asemointi

Väripaletti

Värien hierarkia ja esimerkkejä väriyhdistelmistä

Värit ja saavutettavuus

Typografia

Muodot

Valokuvat

Brändihierarkia

Brändihierarkian liimana toimii NYT-tunnus

Emobrändi, palvelukonseptit ja ohjelmat

Sovellusesimerkkejä

Some

 

 

Uutiskirje

Verkkosivut

 

Esitysgrafiikka

Rollupit

Yrityskylät

Kyltit ja opasteet

NYTin emobrändi toistuu alueellisten Yrityskylien tiloissa ja oppimisympäristöissä, kuten ikkunateippauksissa ja opastekylteissä. Yrityskylän tunnuksen lisäksi myös NYTin emologoa käytetään kiinteistöjen pinnoilla silloin kun se on sopivaa ja mahdollista. Yhtenäisyyttä emobrändiin tuo mm. siipikuvio.

Oppimisympäristö ja oppimateriaali

Yrityskylän oppimisympäristössä toistuu NYT Yrityskylän tunnus mm. Yrityskylän pienoisyritysten seinissä sekä oppilaiden tehtäväkirjassa ja digitaalisessa materiaalissa.

Kaikissa materiaaleissa hyödynnetään NYTin värimaailmaa ja muotokieltä mahdollisimman paljon niiltä osin, kun se tukee oppilasta ja käyttäjää. Yrityskylän materiaaleissa kiinnitetään erityistä huomiota saavutettavuuteen.

Oppilas tekee tehtäviä Yrityskylässä