Verkkokilpailut olivat avoimia kaikille rekisteröityneille NYT-yrityksille ja kilpailuihin jätettiin aikarajan sisällä 90 kilpailutyötä. Kilpailutyöt tuomaroi perinteisesti NYT-alumneista ja NYT-asiantuntijoista koostuva tuomaristo. Kilpailun voittajat saavat palkinnoksi 200 euron rahapalkinnon yritystoimintansa kehittämiseen.
Syksyn voittajat kategorioittain:
Paras myyntipuhe
Perusasteen voittaja: Keep Your Keys UF, Kristiinankaupunki, Kristinestads högstadieskola
Selkeä myyntipuhe, jossa on innostava aloitus ja mieleenpainuva lopetus. Monipuolinen ja visuaalisesti rikas videototeutus. Kaikki kilpailukriteerit täyttävä, rento ja vakuuttava esitys.
Toisen asteen voittaja: LumiSnow UF, Pietarsaari, Jakobstads gymnasium
Mieleenpainuva ja hulvattoman hauska myyntipuhevideo, joka täyttää kilpailukriteerit hyvin. NYT-yrittäjät ovat selkeästi ottaneet tehtävän vakavasti, mutta hyödyntäneet huumoria ja visuaalisia kerrontakeinoja oivaltavasti.
Paras liikeidea
Perusasteen voittaja: ReJeaned NYT, Kangasala, Pikkolan koulu
Liikeidea on ekologinen ja kestävyyden periaatteiden mukainen. Yritys toimii aktiivisesti niin sosiaalisessa mediassa kuin erilaisissa myyntitapahtumissa. Idea on hyvin toteutettu ja sen toteutukseen on koottu hyvä tiimi.
Toisen asteen voittaja: Aino’s Wear NYT, Kuopio, Kallaveden lukio
Ajan hermolla oleva tärkeä, rohkea ja muista edukseen erottuva liikeidea. Tuotteella kohdeyleisö, joka selkeästi tunnetaan ja jonka tarpeisiin on löydetty ratkaisu.
Tässä kategoriassa tuomaristo haluaa antaa myös kunniamaininnan: Vitakicks UF, Vaasa, Vamia Hansa
Terveellisiä elintapoja edistävä ja harkittu liikeidea, joka on saanut jo jälleenmyyntiä ja yhteistyökumppaneita. Tuomaristo jäi kaipaamaan vielä vitamiinipussien terveellisyyden perusteluiden esiintuomista liikeidean taustalla.
Paras visuaalinen ilme
Kaikkien kouluasteiden yhteisen kilpailusarjan voittaja: Keksikioski NYT, Espoo, Pohjois-Tapiolan koulu
Logo on selkeä ja luontiprosessi esitetty läpinäkyvästi. Samoin fontit, graafinen ilme ja värit ovat perusteltuja. Fontit sopivat brändin ilmeeseen ja värimaailma ilmensi brändiä.
Voittajiin on oltu yhteydessä sähköpostitse palkintojen lunastamiseksi. NYT onnittelee voittajia ja kiittää kaikkia NYT-yrityksiä kilpailuihin osallistumisesta! Tuomariston päätökset eivät olleet helppoja, sillä kilpailutöiden joukossa oli monia hyviä voittajaehdokkaita.
Kannustammekin kaikkia osallistuneita NYT-yrityksiä lämpimästi osallistumaan kevään tuleviin Uskalla Yrittää -aluetapahtumiin ja -kilpailuihin, joissa on jaossa useita palkintoja sekä verkostoitumis- ja myyntimahdollisuuksia!
Kaikille NYT-yrityksille on tarjolla myös kansainvälinen Virtual expo, joka on avoin virtuaalitapahtuma. Tapahtuman ständillä voi osallistua Online Awards -kilpailuun tai vain esitellen omaa NYT-yritystään virtuaalimessujen kävijöille.